A Szent György-hegy a balatoni tanúhegyek királya, Magyarországon egyedülálló jégbarlanggal, bazaltorgonákkal, festői kápolnákkal és természetesen páratlan panorámával a Balatonra. Két óra alatt végigjárható tanösvényén mindezekből többet is megtapasztalunk. Túrabeszámoló következik!

img_20191214_120902.jpgA raposkai bányaudvart írtuk be a Google mapsbe, itt parkoltuk le ugyanis autónkat, és indultunk a hét állomásból álló tanösvényen (mi a számozással ellenkező irányban, a hetessel kezdtünk túránkat).

A tanösvény

Míg a parkolónál még hűvös köd vett minket körbe, ahogy egyre feljebb haladtunk a hegyen, szép lassan a köd fölé kerültünk. A bevezetőben említett “páratlan panoráma a Balatonra” élményből így persze pont semmit sem láttunk (de biztosíthatok mindenkit, hogy ott van az a kilátás :-)). Így viszont hatalmas élmény volt a felhők fölött nézelődni, és a felhőkből kikukucskáló tanúhegyeket nézegetni: isteneknek képzelhettük magunkat az Olümposzon.

Mitológiai élményeink ezek után a bazaltorgonákkal folytatódtak. A kövekről lerítt, hogy ez csakis óriások műve lehet. Vagy más ősi lények kövültek itt meg. Ilyet a természet nem alkothat! Nini, még szeme is van!

Valójában persze a bazaltláva megszilárdulásakor jöttek létre kővé vált óriásaink, ugyanis a bazalt kihűléskor összehúzódik, így jönnek létre a függőleges oszlopok, a vízsintes hézagok miatt pedig a lemezes rétegződés.

Az orgonák között nagyszerűen lehet bújócskázni, a tetejükre pedig felmászni. Azért csak óvatosan, mert könnyen törnek a kövek!

Kicsit lejjebb haladva kijutunk egy újabb adag orgona tetejére. Drónnal innen fantasztikus fotókat lehet készíteni. Egy tériszonyos család drón nélkül, ködben sajnos félkarú óriás, de csak a blogra szánt fotók szempontjából, hiszen élményileg így is szuper volt.

Miután kellően kicsodálkoztuk magunkat, folytattuk utunkat az ösvényen, és nemsokára elértünk a turistaházhoz, ami egy fontos csomópont, több turista útvonal is itt találkozik össze. Maga a turistaház egy vezetékes víz nélküli kulcsosház, szóval igen alkalmas hely vadregényes csapatépítésre. Gyönyörű környezetben romantikus házikó, mi kell ennél több? Mondjuk be nem láttunk, hogy mennyire tiszták a szobák, ágyak.

A jégbarlang

Ezután továbbhaladva elértük a Magyarországon teljesen egyedülálló jégbarlangot. Ez geológiailag tulajdonképpen nem helyes kifejezés: nem jég, hanem bazalt alkotja falát, vagyis nem jégbarlang, hanem jegesbarlang. Nevét azért kapta, mert repedéseiben megmarad a hideg levegő, és akár húsz fokkal is hidegebb lehet, mint a környezete. Másik neve Sárkány-lik, ugyanis köztudomású, hogy korábban itt egy sárkány lakott. Sorsáról több legenda is szól, egyesek szerint megjavult és megszerette az embereket, mások szerint viszont velejéig gonosz maradt élete végéig, amikor is Szent György végzett vele.

Akárhogy is történt, láthatjuk, hogy gigantikus erők mozogtak a környéken.

Mi ezzel utunk végére értünk, de a Szent György-hegyen a tanösvény csak az egyik érdekesség, hiszen vannak itt hangulatos borospincék, Oroszlánfejes kút üdítő forrásvízzel, kápolnák és sok egyéb izgalmas felfedeznivaló.

Fedezzétek fel Ti is!

Mit fedezhettek fel a Szent György-hegy környékén?

Ha tetszett, amit olvastál, gyere és csatlakozz MinaVidi Facebook  vagy Instagram oldalához, vagy maradj itt a blogon, ahol további ötleteket találsz balatoni kirándulásokhozegyütt töltött időhözmeséléshez és megnézheted fotóimat is.

Vagy olvass bele mesekönyvembe, amiben két balatoni tündérke egy régi legenda nyomába ered, hogy kiderítsék, hova tűntek az óriások, akiknek köszönhető a Balaton születése.  Itt meg is tudod rendelni, hogy legyen saját példányod is!