Balatonboglárt nemcsak a nyári szezonban érdemes felkeresni. Sőt! Pont szezonon kívül az igazi kirándulóhely: dombjai káprázatosan szép, mégis könnyű kiruccanást ígérnek. Aprólábú túrázóknak és fáradtlábú nagyszülőknek is remek kikapcsolódás! Élménybeszámoló… boglar3.jpg
Első célpontunk a Vörös és Kék Kápolna. A Temető dombon találhatóak, és eredetileg a névhez hűen két család temetkezési helyéül szolgáltak. Most kiállításokat tartanak bennük, de sajnos csak a szezonban, és akkor általában sürgős fürdenivalónk van, ezért még sosem sikerült idejutnunk. Így aztán erről érdemi tapasztalatunk nincs, csupán a webre hivatkozhatunk, miszerint igényesek ezek a kiállítások. Hát biztos. Arról viszont van tapasztalatunk, hogy a környezet gyönyörű, szépen karbantartott, és rengeteg csodát rejt. Ott van például egy spirális úton megközelíthető domb, ami kiválóan alkalmas visongó fogócskára az apróságoknak, és festői kilátást nyújt az idősebb generációknak.
Ott van a hit, remény és szeretet három padja a megfáradt nagyszülőknek, hogy egy pillanatra – és gondolatra – megállítsák az unokákat.
Ott vannak a szimbolikus – kőből és üvegpalackokból készült – sírok olyan nagyságokra emlékezve, mint Habsburg Ottó. Aztán van Árpád-házi templomrom, rózsalugas, titkos ösvények, gyönyörű ősfák, színpad, és természetesen a két bájos kápolna, melyek egészen mesebeli látványt nyújtanak minden év- és napszakban.
Szerencsére a Vörös Kápolna nevével ellentétben nem vörös, hanem Barbie-rózsaszín, így a nyakba kéredzkedő hercegnők motiválására is kiválóan alkalmas. Csak még odáig bírd ki. Ki fogja bírni. 😉
Ezután mi autóba pattantunk, és úgy mentünk át a Várdombra. A bobozás télen-nyáron kihagyhatatlan élmény. Vagyis télen tuti az. Ahogy a kápolnák kiállításait sem volt időnk nyáron megnézni, a bobot sem, így nem tudjuk, mekkora a tömeg. Ősztől kora tavaszig konvergál a nullához. Itt egyébként korlátlan időt el lehet tölteni (és pénzt költeni), a bobpálya mellett ugyanis kalandpark és szuper játszótér is van.
Ha mégis rá tudjuk venni a kiskorúakat a továbbhaladásra, nem bánjuk meg! Egy festői völgybe jutunk, ami kiválóan alkalmas futkosásra, hempergésre, télen szánkózásra.
Ha pedig ezen akadályon is túljutottunk, jöhet a Gömbkilátó! Ez a kiállításra készült acélvázgömb egészen különleges élményt ad a sok favázas kilátó után. És frászt hoz a tériszonyosokra. 🙂 A kilátás kevésbé hozott minket lázba. Mégiscsak Fonyódról jöttünk, a Balaton kilátójából. 🙂 Az acélszerkezet mégis elég izgalmat ad ahhoz, hogy mi is minden alkalommal kifizessük a párszáz forintos belépőt, amikor vendégeinket is elhozzuk ide.
Ha pedig a sok séta után megéheztünk, irány a lellei Kishegy! Több pincészet várja az éhes és szomjas vándorokat. Azért érdemes előtte lecsekkolni a nyitva tartást, mert mi novemberben alaposan pórul jártunk, és végül a városban kötöttünk ki ebédre. 🙂 Mondjuk az sem gond: a boglári Kis Sziesztában, a lellei Yachcluban vagy a Mangóban szezonon kívül is jól lakhatunk.
Mit érdemes még a környéken felfedezni?
Ha tetszett, amit olvastál, gyere és csatlakozz a MinaVidi Facebook  vagy Instagram oldalához, vagy maradj itt a blogon, ahol további ötleteket találsz balatoni kirándulásokhozegyütt töltött időhözmeséléshez és megnézheted fotóimat is.   Vagy olvass bele mesekönyvembe, amiben két balatoni tündérke egy régi legenda nyomába ered, hogy kiderítsék, hova tűntek az óriások, akiknek köszönhető a Balaton születése.  Itt meg is tudod rendelni, hogy legyen saját példányod is!