Sokat cikkeztek a balatonlellei kilátóterasz építésénél, hogy micsoda pénzkidobás az a sok millió, amit erre költöttek, ezért elhatároztuk, hogy megnézzük magunknak a félméteres kilátót. Nem akarok nagyon spoilerezni, de szerintem szuper lett!

balatonlellei kilátóterasz

Egy szép napos nyári délelőttön fejembe vettem, hogy ránk fér egy kis biciklizés, és már úgyis meg akartam magamnak nézni a sokat kritizált lellei kilátóteraszt, hát irány a Kishegy!

Fel a hegyre

Fonyódról indulva ez mindössze 13 kilométer, de azért komoly túrára voltunk felkészülve a szintkülönbség miatt. Lelléig a Balaton-körúton haladtunk, majd a Kishegyet megcélozva előbb aszfaltúton, később szántók és szőlők közötti földutakon haladtunk. Mesés tájakon, mesés látvánnyal.

balatonlellei kilátóterasz felé

Az utolsó kaptatót már megint aszfaltúton tettük meg, és bizony volt, ahol én már toltam a biciklit. Időnként félreállva, mert elég nagy forgalom haladt el mellettünk.

De amikor felértünk a kishegyi Szent Donát kápolnához, akkor a látvány mindenért kárpótolt. Nem először járunk erre (és nem is utoljára), mégis mindig lenyűgöz a hangulat, a kilátás, a Majtényi présház környezete. És persze maga a kápolna az onnan nyíló panorámával.

lellei Szent Donát kápolna

A kilátóterasz és környéke

Innen ismét egy húzós emelkedő után a Parkerdőben folytattuk utunkat. A nagy melegben üdítő volt az árnyas fák között haladni. Információs táblák tájékoztatják a látogatót, merre találhatóak a különböző helyszínek, terepbicikli-pálya, játszótér, tűzrakóhely, mert nem csupán a kilátó készült most el.

De persze a mi célunk mégiscsak a kilátó volt. Ami valóban mindössze fél méter, de egyáltalán nem értem a fanyalgókat, mert gyönyörűen meg van csinálva, és a nagy mélység fölött a tériszonyosok is kényelmesen gyönyörködhetnek. Egy szakadék szélén miért kéne magas kilátót építeni? Fantasztikusan szép innen a kilátás, ezért mindenkinek szívből ajánlom a meglátogatását. Ráadásul információs tábla segít beazonosítani a túlparti hegyeket.

balatonlellei kilátóterasz kilátása

A Gömbkilátó egész más arcát mutatja innen, mint ahogy megszoktuk – alulról. 🙂

Gömbkilátó Lelléről

Az információs tábláknak nincs vége a környék bemutatásával. A környezettudatosságra is fehívják a látogató figyelmét. A gyerekeknek ez például nagyon tetszett (egyébként nekünk is):

Miután kigyönyörködtük magunkat a helyben, elindultunk hazafelé. Visszafelé már sokkal könnyebb dolgunk volt, ekkor izmaink helyett inkább a biciklik fékjei dolgoztak. 🙂

Mindenkinek szívből ajánlom a lellei kilátóterasz meglátogatását, fanyalgóknak, kíváncsiaknak és lelkeseknek egyaránt. Szerintem mindenki az utolsó kategóriába fog utána esni!

Mit érdemes még a balatonlellei kilátóterasz környékén felkeresni?

Ha tetszett, amit olvastál, gyere és csatlakozz a MinaVidi Facebook  vagy Instagram oldalához, vagy maradj itt a blogon, ahol további ötleteket találsz balatoni kirándulásokhozegyütt töltött időhözmeséléshez és megnézheted fotóimat is.

Vagy olvass bele mesekönyvembe, amiben két balatoni tündérke egy régi legenda nyomába ered, hogy kiderítsék, hova tűntek az óriások, akiknek köszönhető a Balaton születése.  Itt meg is tudod rendelni, hogy legyen saját példányod is!